SIPO

Pro zákazníky - často kladené dotazy

Co mohu platit přes SIPO? SIPO

Prostřednictvím SIPO můžete provádět úhradu za služby u více jak 20 tisíc dodavatelů v České republice.

Ověřit dostupnost SIPO u vašeho dodavatele služeb

Kompletní přehled dodavatelů služeb umožňujících SIPO

Co je Spojovací číslo? SIPO

Osobní spojovací číslo je tzv. jedinečný identifikátor obdobně jako je číslo účtu v bance. Pokud se přestěhujete, změníte příjmení apod., spojovací číslo Vám zůstane. Výhodou neměnnosti spojovacího čísla je, že na něj můžete navázat všechny platby, které hradíte prostřednictvím SIPO kdekoliv v České republice, a tím je soustředit do jednoho Platebního dokladu (např. odběr elektřiny v bytě i odběr elektřiny na chatě).

 

Co je Platební doklad? SIPO

Platební doklad SIPO je rozpis vašich předepsaných platebních položek.

Mohu založit a spravovat svůj účet SIPO na jakékoliv pobočce České pošty? SIPO

Ano, SIPO můžete založit a spravovat na jakékoliv pobočce pošty včetně Pošt Partner. Výjimku tvoří pouze tzv. Výdejní místa a Pošty Partner označené jako vymístěná přepážka, kde je umožněná pouze platba SIPO. V obchodních podmínkách všechny tyto pobočky označujeme pojmem Provozovna.

Ztratil jsem ještě nezaplacený Platební doklad SIPO, co mám dělat? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty, rádi vám bezplatně vystavíme náhradní doklad. Stačí vám k tomu jakýkoliv doklad SIPO, na kterém je uvedeno vaše spojovací číslo, a průkaz totožnosti.

Přestěhoval jsem se, jak změním adresu pro SIPO? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty Partner označené jako vymístěná přepážka), ke změně vám bude stačit průkaz totožnosti. Vaše spojovací číslo zůstane stejné a Platební doklady SIPO budete od následujícího měsíce dostávat už na novou adresu.

Jak mohu vyřadit některou z předepsaných plateb? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty partner označené jako vymístěná přepážka) a my vám na vybrané platby jednorázově vystavíme Platební doklad na vybrané platby. Stačí vám k tomu jakýkoli doklad SIPO, na kterém je vaše spojovací číslo, a průkaz totožnosti. Tato služba je zpoplatněna dle platného ceníku, a to za každý vystavený Platební doklad.

Rozhlasové a televizní poplatky a ceny za služby, které jste si zvolili (např. cena za zasílání Platebního dokladu SIPO) nelze změnit. Platební doklad SIPO na vybrané platby nelze vystavit, pokud vám byla platba SIPO inkasována z účtu v rámci nastavené služby v bance.

Inkaso neproběhlo. Nezaplatil jsem včas? SIPO

Pokud ve vaší bance neproběhlo inkaso v 1. inkasním termínu (do 15. dne v měsíci) ani v 2. inkasním termínu (do 23. dne v měsíci), navštivte kteroukoliv pobočku České pošty.
Rádi vám bezplatně vystavíme náhradní doklad nebo zpoplatněný Platební doklad SIPO na vybrané platby. Stačí vám k tomu jakýkoli doklad SIPO, na kterém je uvedeno vaše spojovací číslo a průkaz totožnosti. Doklad lze uhradit buď jednorázovým příkazem k úhradě (JPÚ) a to tak, aby úhrada byla na účtu České pošty připsána nejpozději poslední pracovní den daného inkasního měsíce, nebo hotovostně na kterékoliv pobočce do posledního pracovního dne měsíce (včetně).

Jak přenastavím svolení k inkasu SIPO do jiné banky? SIPO

V nové bance požádejte o zřízení služby Svolení k inkasu SIPO. Banka nám tuto informaci předá a od následujícího inkasního měsíce bude banka již inkasovat SIPO z nového účtu. Ve stejném měsíci požádejte původní banku o zrušení služby Svolení k inkasu SIPO. Bližší informace vám poskytnou vaše banky.

Jak zřídím nebo zruším pravidelné zasílání potvrzení o uhrazených platbách? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty partner označené jako vymístěná přepážka). K vyřízení vám stačí jakýkoli doklad SIPO, kde je uvedeno vaše spojovací číslo, a průkaz totožnosti. Za měsíc, v kterém službu rušíte, již Potvrzení o uhrazených platbách SIPO / Přehled o platbách SIPO neobdržíte. Zašleme vám pouze Potvrzení o uhrazených platbách SIPO / Přehled o platbách SIPO za uplynulý inkasní měsíc, který zaplatíte následující měsíc v SIPO.

Jak získám měsíční přehled o zaplacených platbách? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty partner označené jako vymístěná přepážka), vytiskneme vám Potvrzení o uhrazených platbách SIPO / Přehled o platbách SIPO za zvolený měsíc včetně konkrétních termínů převodů mezi Českou poštou a vašimi dodavateli. Doklad lze vystavit pouze za posledních 36 měsíců. Stačí vám k tomu jakýkoliv doklad SIPO, kde je uvedeno vaše spojovací číslo, a průkaz totožnosti. Tato služba je zpoplatněna dle platného ceníku, a to za každé vystavené potvrzení.

Jak nastavit zasílání Platebního dokladu e-mailem? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty partner označené jako vymístěná přepážka). Stačí vám k tomu jakýkoli doklad SIPO, kde je uvedeno vaše spojovací číslo, a průkaz totožnosti. Pro úspěšné nastavení, je potřeba, abyste nám předali vaši e-mailovou adresu. 

Jak mohu reklamovat předepsané platby? SIPO

Obraťte se na dodavatele, který vám platbu předepisuje.

Jak reklamovat již zaplacené platby? SIPO

Navštivte kteroukoliv pobočku České pošty (mimo tzv. Výdejní místa a Pošty partner označené jako vymístěná přepážka) a přineste si s sebou doklad, kterým byla platba zaplacena (doklad musí být oražen podacími znaky podací pošty). Nejprve vám můžeme vytisknout detailní Potvrzení o uhrazených platbách SIPO / Přehled o platbách SIPO za reklamovaný měsíc (služba je zpoplatněna dle platného ceníku). Pokud o něj nemáte zájem nebo bude nesrovnalost nadále přetrvávat, zahájíme reklamační řízení a do 15 dnů vás informujeme o výsledku.

Kdo všechno je dodavatelem služeb, který přijímá platby SIPO? SIPO

Všichni, kteří mají smlouvu s poštou jako Příjemci plateb SIPO. Níže naleznete kompletní seznam dodavatelů, případně si je můžete dohledat např. dle IČO, názvu, nebo adresy.

 

Ověřit dostupnost SIPO u vašeho dodavatele služeb

Kompletní přehled dodavatelů služeb umožňujících SIPO
Zavolejte nám

Zavolejte nám

Máte dotazy na SIPO?
Zavolejte našim specialistům.

+420 210 123 456

Pracovní dny: 8:00 - 18:00

Napište nám

Napište nám

Upřednostňujete e-mail?
Napište nám svůj dotaz
a my vám jej rádi zodpovíme.

Napsat dotaz